Activiteiten

Activiteiten: 5

Tai chi met de waaier
3.9.2018 - 24.6.2019
De tai chi oefeningen worden uitgevoerd met één of twee waaiers. Het ene moment is de waaier gesloten en het andere moment met een klap opengeslagen. De bewegingen zijn krachtig en elegant. De soepelheid wordt benadrukt met erg diepe standen en veel draaiende bewegingen vanuit het bekken. Lesgever: Karin De Wachter
Educatief
Tai chi Bang
3.9.2018 - 24.6.2019
Oefeningen met stokjes, gebaseerd op de tai chi-bewegingen. Tai chi Bang versterkt pezen, gewrichten en spieren. De oefeningen helpen ook om overbelasting en letsels te voorkomen. Geschikt voor iedereen. Lesgever: Karin De Wachter
Educatief
Conditietraining met speelse boks
4.9.2018 - 25.6.2019
Een bokstraining waar je fit en blij van wordt. Op het programma: gewrichten soepel maken, lichte cardio-oefeningen, basistechnieken aanleren, veilig rondje met bokshandschoenen of stootpads (geen contact naar gezicht) en spierversterkende oefeningen. Afsluiten doen we met de nodige stretch- en relaxatieoefeningen. Lesgever: Marian Debaillie
Educatief
Conditiegym
5.9.2018 - 26.6.2019
Een conditieles, maar dan zonder muziek. Saai? Helemaal niet. Je verbetert je kracht, lenigheid en uithouding door gevarieerde oefeningen, met en zonder materiaal. Lesgever: Kamal Abed
Educatief
Pilates
6.9.2018 - 27.6.2019
Een bewegingsmethode, geschikt voor alle leeftijden. Je leert je lichaam kennen met zijn mogelijkheden en beperkingen. Eenvoudige en effectieve bewegingen doen spanningen verdwijnen, helpen de ademhaling verbeteren, verstevigen de spiertonus en bevorderen de soepelheid. Stabiliteit van de romp is de uitdaging. We gebruiken allerlei materiaal, o.a. de ‘Big Ball Pilates’. Lesgever: Lut Daenen
Educatief